Stekt pepparkaksgröt

God morgon 
 
Det är dags för ännu en tidig morgon på jobbet idag. Jobbar delad tur, 7.00-9.00 och sedan 14.00-21.00, och där emellan blir det träning och lite annat fix! Jag får ofta frågor vad jag jobbar med och för tillfället jobbar jag som personlig assistent, men kommer även börja som personlig tränare efter nyår. Det ska bli himla skoj med en förändring!
 
Idag består frukosten utav stekt pepparkaksgröt. Stekt gröt var himla länge sen och jag blev så sugen så bestämde mig redan igår för att det skulle bli det idag!
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn
2 dl vatten
1/2 msk chiafrön
1 tsk pepparkakskrydda
Salt
1 äggvita
 
Koka ihop havregryn med vatten, pepparkakskrydda, chiafrön och en nypa salt. När gröten är klar drar du den från plattan och knäcker i en äggvita och vispar runt tills äggvitan "försvinner". Häll upp i en matlåda och låt stå i kylen över natten. På morgonen tar du fram gröten och skär den i bitar som du steker i kokosolja (eller smör). Den stekta gröten serveras med kesokvarg, klippt apelsin och några dustar kanel. Mums!!!!
 
 
Vad äter ni till frukost mina vänner?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: vonskareng

åh det var längesedan jag åt det! mums, måste göra det nu nån dag!

2012-12-19 @ 09:13:30
URL: http://www.vonskareng.blogg.se
Postat av: sanna

tack för din härligt inspirerande blogg :) jag åt yoghurtkvarg med branflakes, sharonfrukt (waah, så gott!) och kanel. och ett rågbröd med philadelphia och gurka. drack en god kopp te också, svart te med jasminblommor och saffran :) nom nom!

Svar: Tack för din kommentar! Så roligt att jag kan bidra med inspiration till er läsare! Lät som en fantastiskt god frukost! Hoppas du hade en bra dag :)
Emma Barremyr

2012-12-19 @ 14:04:40
Postat av: Sofie

Jag har också helt glömt bort stekt gröt, det måste jag göra någon dag igen :)

Svar: Ja, det är ju så gott!
Emma Barremyr

Postat av: Ida

å är det klart nu med pt jobb?

Svar: Japp, så gott som iaf :D
Emma Barremyr

2012-12-19 @ 20:49:11
Postat av: Ida

å då vill jag höra allt nästa gång vi ses:-)

2012-12-20 @ 22:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0