maskinen som gör glass

Hej vänner

Ni var några som önskade ett inlägg angående glassmaskinen som jag fick i födelsedagspresent samt receptet på frozen yoghurt. Glassmaskinen är av märket Centurion och är köpt på expert här i Karlstad.




Med maskinen följde ett litet häfte med olika recept! Flera av dem kommer att testas framöver av mig, glassälskare som jag är!

Frozen yoghurt med hallonsmak
200 gram färska hallon
100 gram florsocker
2 dl naturell yoghurt (jag tog turkisk yoghurt)

Mosa hallonen och tillsätt florsocker och naturell yoghurt och blanda väl. Häll blandningen i frysskålen med blandarbladet igång. Låt frysa till önskad konsistens.

Personligen tyckte jag att det blev lite för sött, så till nästa gång kommer jag minska på florsockret!

Är ni sugna på att köpa en glassmaskin?
Själv tycker jag att det känns toppen att kunna göra egen glass med egna råvaror. Den fabriksframställda glassen innehåller så mycket tillsatser och onödiga saker och den hemmagjorda känns ren och fin :)

Hoppas att ni haft en fin söndag! Jag och Pelle har myst hela eftermiddagen. Vi har precis ätit middag, hemgjord pizza och sett ett avsnitt av Planet Earth. Nu blir det en tekopp och Wallander som går på tv4!

KRAM / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0