Dagarna i Sunne

Hej kära läsare
 
Nu är jag hemma i Torsby igen efter ett par dagar hos svarföräldrarna i Sunne. Jag styrde direkt till gymmet när jag kom hem idag och körde slut på mig totalt. Var alldeles skakis när jag lämnade gymmet och den känslan finns det få saker som slår! Jag klarar att göra tre chins med omvänt grepp nu och en vanlig. Styrketräningen de senaste veckorna har verkligen gett resultat och det känns så himla kul :D
 
Dagarna i Sunne har varit så mysiga och välbehövliga. Jag saknar verkligen min pojkvän nu när vi bor så långt ifrån varandra, så att få tillbringa lite tid tillsammans mitt i veckan såhär kändes lyxigt (vi ses ju bara på helger nu sommar annars). Tisdagskvällen bjöd på ett riktigt ruggväder och vi satt inne med tända ljus, åt fruktsallad, glass och drack te med Pelles föräldrar. Känns inte okej att ha höstkänslor i juli, men det var precis vad jag hade. KUL! (Är väldigt glad att jag har en vecka i Grekland som väntar i september). Igår blev det sovmorgon följt av lång frukost ute på altanen i värmen (som plötsligt kom över natten?). Efter att ha laddat med en ordentlig frukost gav jag mig ut på en tuff 7,5 km runda i skogen. Det var grymt mycket uppför och mjölksyra i benen var ett faktum. Det känns idag vill jag lova :) Eftermiddagen spenderades hos min vän Ninni, hennes pojkvän Niklas och lilla Stina. Stina är bara 2,5 veckor och ett litet mirakel. Tänk vad häftigt det är med ett nytt liv. Jag fick hålla, snosa, mysa och bara titta. Så underbart! Självklart hade jag kameran med också och fick lov att lägga ut bilderna här på bloggen. Titta så söt!
 
 
 
 
 
Efter besöket hos Ninni hade jag och Pelle planerat picknick vid sommarstugan, men vi blev plötsligt väldigt osäkra på om vi verkligen ville sitta på bryggan när dessa ondskefulla moln började glida in över himmeln (se bild nedan). Till våran fördel drog sig molnen norr över och vi slapp regnet. Så kvällen spenderades på bryggan med mat och mys. Jag doppade även tårna i det iskalla vattnet och på vägen hem fann vi massa blåbär och kantareller som vi mumsade på (fast kantarellerna hamnade i frysen).
 
 
 
 
Men nu är jag alltså hemma igen och det är dags för lite jobb. Jag och farfar ska sätta upp tapeter nu i eftermiddag! Jag har aldrig gjort det förut så det ska bli spännande att se hur det går till :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0