Jag bjuder på nyttig pizza

Hej mina vänner
 
Hur många brukar inte smälla i sig en pizza och sen känna att orken försvinner helt och det enda ni vill göra är att ligga kvar på soffan och inte röra er en cm? Här ska ni få tips på en nyttig pizza som ger energi istället för att ta den ifrån dig. Den har en hög proteinhalt och låg kolhydrathalt. Dessutom är den helt gudmligt god och går supersnabbt att slänga ihop!
 
 
 
 
Nyttig pizza 1 person:
3 äggvitor
2 msk mandelmjöl
2 msk fibrex
25 gram phiadelphiaost
Passerade tomater
Ost (jag hade prästost 31%)
Parmaskinka
Rocculasallad
Plommontomater
 
Vispa äggvitorna till ett hårt skum (tar ett par minuter) med en elvisp. Blanda sedan försiktigt i mandelmjöl, fiberhusk och phiadelphiaost. Lägg ett pakplåtspapper på en plåt och smörj pappret rejält med olja och smeta ut "degen" i en rund, ganska tjock cirkel. Grädda pizzabotten på 175 grader tills den får färg (ca 10 min beroende på ugn), ta ut och häll på passerade tomater, rejält med ost och pizzakrydda. Kör in i ugnen igen på 225 grader tills osten smält och fått en fin färg. Toppa pizzan med parmaskinka, roccula och tomater! Ät och njuuuuut :)
 
Jag handlade hem ingredienser i måndags för att kunna göra pizzan om jag blev sugen och har därför redan hunnit äta den till lunch två gånger denna vecka - ja jag sa ju att den var god :) Hihi.
 
Hoppas att ni har en trevlig lördag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Åh den lät ju jättegod! Ska jag prova nästa gång familjen ska göra pizza ^^

Svar: Det tycker jag du ska göra :)
Emma Barremyr

2012-07-08 @ 17:26:07
URL: http://gubbsi.blogg.se
Postat av: Sanna

Jag älskar parma på pizza. Yummie!

Svar: Jag också - tillsammans med roccula, Mmmm :D
Emma Barremyr

2012-07-08 @ 23:42:50
URL: http://engnuttasocker.blogg.se
Postat av: Birgitta Fröberg

Det ser jättegott ut! Kan inte du och jag göra den tillsammans någon kväll? Det skulle vara mums!

2012-09-20 @ 22:30:36
URL: http://Sfblond.blogg.se
Postat av: Amanda

Hej! Detta såg ju helt fantastiskt gott ut! Tror du att det går att byta ut Philadelphiaosten mot kvarg eller keso? Tack för en inspirerande blogg!
Kram Amanda

Svar: Hej! Ja det borde funka, men kanske inte riiiiiktigt lika gott, men det går nog :)
Emma Barremyr

2013-07-28 @ 14:19:17
Postat av: Caroline

Hej
Ville bara tacka för receptet, grymt god!!
Ändrade lite med toppingen(är vegetarian).
Din blogg är otroligt bra, väldigt kul med nyttigare versioner av väldigt onyttiga rätter som då pizza. Denna vinner över pizzan man beställer hem varje dag!!
Carro

2014-09-28 @ 19:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0