Höstrisotto

God morgon alla pigga och glada

Här har jag varit uppe och servat Lina med frukost då hon började åtta idag. Själv ska jag inte träffa Viktoria förrän nio så jag har lite tid på mig att göra mig redo för dagen. Vi ska träffas här och sitta och skriva lite under förmiddagen och i eftermiddag ska jag såklart till Sats.

Gårdagens middag bestod av en höstrisotto med quorn kyckling. Egentligen ska det vara quorn, men vi körde på kyckling och det blev minst lika gott.

image description

Ingredienser:
3 dl avorioris
7 dl vatten
2 svampbuljongtärningar
300 gram quorn/kyckling
smör
2 dl förvälld svamp
1 hackad gul lök
2 hackade vitlöksklyftor
0,5 tsk timjan
0,5 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 dl vitt vin
2 dl riven parmesanost

Koka riset enligt anvisning på paketet på svag värme med vatten och buljong. Rör regelbundet och späd med mer vatten om det börjar bli torrt. Fräs quorn, svamp, lök och vitlök i smör. Smaksätt med timjan, salt och peppar. Blanda ned svampfräset i riset när det är några minuter kvar att koka. Späd med vinet och vänd ner parmesanosten. Klart!

Lyckliga jag fick även en matlåda idag! Kan ju meddela här att risotto är något av en favoritmat för mig sedan vi var i Italien i somras :)

Nu ska jag ta mig en dusch!
Ha en bra dag

/ Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0