Chokladmoussemellis

Hej fina ni

Det regnar ute, Pelle är hemma och är sjuk och jag hade inga planer alls för den här dagen. Därför valde jag att ta det lugnt hemma tillsammans med Pelle. Jag har suttit och skrivit, läst, sett på film och bara tagit det lugnt. Ibland behövs dessa dagar för att bara samla kraft och få återämtning. Nu ska jag nämligen dra igång med storstädning här hemma för att sedan luta mig tillbaka och fortsätta kvällen i soffläge!

Idag testade jag ett nytt experiment till mellanmål - ännu en variant av chokladmousse! Det blev väldigt gott och väldigt enkelt den här gången - bara chokladmousse. Kan tänka mig att det kan vara gott med kokos och hallon till!







Två portioner: mixa 6 katrinplommon, 1/2 dl vatten och en matsked honung till en smet. Tillsätt en urgröpt avokado och häll i 1/2 dl kakao och fortsätt mixa till en jämn smet. Ställ in i kylen en stund innan du äter den!

Detta var mums! Precis i min smak :) Funderar dock på att ha i lite banan också nästa gång :)
Trackback
RSS 2.0