Kycklingpaj

Gokväll vänner

Hoppas att ni haft en bra dag och att ni fått njuta av ledighet! Själv har jag haft en ganska slapp dag hemma. Jag har gjort klart en examinationuppgift och lämnat in, städat lite, bakat bröd, haft Kristin på besök, lagat mat och gått en liten kvällspromenad i solen. Nu har vi laddad upp med frukt och grönsakdipp här hemma tillsammans med Lina, Martin och Victor och ska kika på hockeyn :)

Dagens middag blev en kycklingpaj!





Pajdegen är gjord på 75 gram smör, 3 dl dinkelmjöl och 50 gram kvarg - förgräddat i ugnen i 10 minuter på 225 grader. Fyllningen är stekt kycklingfilé med broccoli och champinjoner kryddat med vitpeppar, salt, curry, chilisås, mango chutney och soja efter smak. Hällde sedan på en äggstanning på 3 ägg, 2 dl mjölk, 1 dl vispgrädde och 1,5 dl riven ost. Grädda i ugnen 30 minuter på 225 grader. I och med min IBS äter jag inte längre lök, men det skulle jag haft i om jag hade kunnat äta det. Lök är ju så himla gott i mat!

Ha en fin kväll :)

/ Emma.
Trackback
RSS 2.0