Sötpotatis- och rödbetsbiffar med fetaost

Hej 
 
Dagens lunch - sötpotatis- och rödbetsbiffar med fetaost serverade med knaperstekt bacon, en klick keso, sallad och tomater.
 
 
Jag och mamma kom hem från träningen hungriga idag och behövde något snabbt till lunch. Jag fann en sötpotatis, en stor rödbeta, fetaost, ägg och bacon i kylen. Hmm, och resultatet blev detta! Lagades ihop på 20 minuter - snabbmat när den är som bäst! 
 
 
Ingredienser (2 pers):
1 medelstor sötpotatis
1 stor rödbeta
3 ägg
100 gram tärnad fetaost
3 msk sojamjöl
1 tsk salt
peppar
1 paket bacon
 
Riv sötpotatis och rödbeta grovt. Blanda ihop med övriga ingredienser och stek 6 plättar i smör/ olja på medelhög värme. Samtidigt klipper du bacon i en annan panna och steker tills det blir knaprigt och gott - låt rinna av på papper. Servera sedan biffar och bacon med keso, sallad och tomater.
 
Ett tips - detta är bra matlådemat för er som behöver inspiration till det!
 
Ikväll har jag åkt till en av mina bästa vänners sommarstuga för en riktigt tjejkväll. Vi ska laga tacos, spela spel och bada i tunnan. Det ska bli himla mysigt då det var länge sen vi sågs alla tjejer!
 
Hoppas att ni får en fin fredagskväll mina vänner 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Madde K

Mmm ser riktigt gott ut! :D

2012-11-09 @ 21:31:33
URL: http://maddeswellbeing.blogg.se
Postat av: Pelle

De har jag inte fått smaka än??? =/

2012-11-10 @ 17:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0