Kycklingpytt

Hej vänner 
 
I söndags gjorde jag storkok. Eller storkok och storkok. Jag lagade så att jag fick tre matlådor iallafall. Perfekt nu i veckan när jag jobbar. Jag har snöat in på rödbetor för tillfället och äter det mest till allt. Den här kycklingpytten har jag gjort tre gånger på två veckor nu. Två gånger med kyckling och en gång med köttfärs. Älskar hur pytten går att variera! Men som sagt så har jag snöat in - på rödbetor, och därför har pytten varit väldigt rosa alla gånger! Rosa och väldigt god :D
 
 
Ingredienser (3 portioner):
2 stor kycklingfiléer
15 chaminjoner
1 sötpotatis
4 rödbetor
1 stor palsernacka
1 zucchini
Broccoli
Chilisås
Mango chutney
1 kruka basilika
Chilipulver
Pepparmix
Salt
Fetaost
 
Koka rödbetorna i 10 minuter. Skala och riv rödbetor, sötpotatis, palsternacka och zucchini grovt. Lägg på ett fat. Skär kycklingen i bitar och stek i olja. Skiva champinjoner och stek tillsammans med kycklingen. Häll sedan i resterande grönsaker. Krydda och smaksätt med chilisås, mango chutney och kryddor. Låt stå och småputtra i 10-15 minuter så att grönsakerna tillagas. Servera med att toppa med smulad fetaost!
 
Det här är perfekt matlådemat. Jag åt det flera dagar under utbildningen och äter det nu när jag jobbar. Sitter finfint i magen :)
 
 
Brukar ha fetaost på toppen, men den tog slut så jag rev lite vanlig prästost här istället. Gott :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Mums, det här låter riktigt kanongott! Och så härligt med rosa färg från rödbetorna! :)

Ha en härlig torsdag!
/ Sonja

Svar: Ja visst ger rödbetorna en härlig färg - och smak!! :D desamma till dig :)
Emma Barremyr

2012-10-10 @ 20:29:51
URL: http://www.motionwellness.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0