Nyttig äppelpaj

God morgon 
 
 
Har ni testat göra en nyttig äppelpaj någon gång? Om inte borde ni göra det. Jag brukar göra min i micron på bara några minuter. Och eftersom den innehåller massa nyttigheter passar den ju lika bra till frukost som till mellanmål eller fikat. Denna äppelpaj innehåller rena havregryn, fina fetter från kokosolja, solroskärnor samt hasselnötter. Äpplena kommer från trädgården och bidrar med syrlighet, keson bidrar med protein och honungen med sötma.  
 
 
Ingredienser:
1 äpple
1/2 dl havregryn
1 msk solroskärnor
2 msk hackade hasselnötter
1 msk smält kokosolja
1 msk honung
keso
 
Riv ett äpple på ett fat. Blanda ihop övriga ingredienser i en skol och smula över det rivna äpplet. Micra sedan på högsta effekt i 3 minuter. Ta ut och servera med keso!
 
 
Detta blev min andra frukost idag. Klockan ringde för uppstigning nollsexnollnoll. Snosade fem minuter innan jag hoppade i pulsband och träningskläder, stoppade i mig ett par mjuka smörgåsar med jordnötssmör och banan + ett glas mjölk och begav mig till gymmet för ett intevallpass på crosstrainern. Blev långa intervaller, 4-2 min på 90 % av max HF. Jobbigtjobbigt, men såå härligt!
 
Varför detta intervallpass?
Arbete på 80-90% av max HF ger positiva effekter som förbättrad syreupptagningsförmåga och förbättrad prestation vid hög intensitet. Genom att ligga precis under mjölksyratröskeln jobbar kroppen hårt för att förbättra prestationen och borttransport av mjölksyra tills nästa pass. Därav kallas det också tröskelträning, vilket innebär att du flyttar upp din mjölksyratröskel vilket gör att du orkar jobba med samma intensitet längre utan mjölksyra samlas i musklerna och ger stelhet!
 
Nu ska jag åka till jobbet för ett 24-timmarspass! 
Ha en fin fredag 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oh, dina recept är alltid så fantastiska - enkla, goda och nyttiga! Vet inte hur många jag kopierat och sparat ner. Tack för all fin inspiration!
Kram

Svar: Åh, vad roligt att du gillar dem! Kram
Emma Barremyr

2012-10-05 @ 12:25:21
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Ida

Hej! Jag går sista året på gymnasiet och vi håller nu på med ett projekt arbete i skolan. Jag har valt att agera personlig tränare och det är så att man ska ha en handledare. Handledaren är till för om jag skulle behöva rådfråga om träningstips, kost, etc. Jag tänkte om du skulle vilja ta det uppdraget? Eftersom att du har erfarenhet inom den branschen och du bloggar om träning och nyttiga mat tips. Om du skulle känna dig aktuell för det kan du väl mejla mig? Det skulle verkligen vara jättesnällt!

2012-10-05 @ 13:38:22
Postat av: Annah

Åh såååå gott!!!

2012-10-06 @ 19:27:24
URL: http://www.iannahshuvud.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0