Nyttiga choklad- och kokoscupcakes med kolafrosting

Hej vänner 
 
Den har dagen blev inte alls som jag hade planerat. Tog mig en sovmorgon i morse och gick sedan en morgonpromenad med ena hunden. Hade tänkt mig en lugn morgon i soffan framför Nyhetsmorgon, men istället fick jag kasta i mig frukost och åka på personalmöte (som jag alldeles glömt bort!). Efter personalmötet blev det ett benpass på gymmet och nu sitter jag här med lunchen och ska straxt iväg till jobbet! 
 
Lunchen som jag snabbt fixade iordning bestod av nyttiga choklad- och kokoscupcakes med kolafrostning. Inga fel alls :D Bara massa nyttigheter i dessa och massa mumsig chokladsmak! Funkar lika bra som fika/ frukost/ mellanmål/ kvällsmål. 
 
 
 
Ingredienser:
3/4 dl havregryn
1 ägg
1 äggvita
1 mosad banan
1 msk kakao
1 msk hampapulver (kan uteslutas)
1 msk kokosflingor
1 msk kakaonibs (kan uteslutas)
 
Blanda ihop alla ingredienser och fördela i tre cupcakesformar. Micra på högsta effekt i 2-3 minuter. Ta ut och bred på frosting och topping.
 
Kolafrosting: blanda ihop 1 dl kesella med 1 tsk carobpulver. Toppa med kakaonibs och kokoschips/flingor.
 
 
Testa, testa!
 
Nu måste jag kila :D
 
Ha en fin dag / Emma.

Kommentarer
Postat av: annika

Gott! Testade dina mellanmålskakor idag:) supergoda:D Tror du det är möjligt att frysa dem?

2012-10-02 @ 14:42:40
Postat av: annika

Gott! Testade dina mellanmålskakor idag:) supergoda:D Tror du det är möjligt att frysa dem?

2012-10-02 @ 14:42:54
Postat av: Annie

Ännu ett ljuvligt recept här, låter fantastiskt gott!

Svar: vad roligt, tack :D
Emma Barremyr

2012-10-02 @ 16:01:21
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Nathalie

Åh Gud va goda dom såg ut! :D

Svar: testa :D
Emma Barremyr

2012-10-02 @ 20:56:46
URL: http://dietistnjutning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0