Rawfoodbollar med carob

Tjo finisar 
 
Är ni sugna på receptet på mina Rawfoodbollar med carob som jag bakade i onsdags? 
Jag tänkte väl det :) Här kommer det!
 
 
Ingredienser:
2 dl dadlar
2 dl katrinplommon
2 tsk carobpulver
2 msk hampaprotein (kan uteslutas, eller bytas ut till vanligt proteinpulver för den som äter det)
1 dl paranötter
1 dl valnötter
1 dl mandel
Ev. lite vatten
Kokos att rulla i
 
Blötlägg dadlar och katrinplommon i ett par timmar. Mixa sedan ihop med övriga ingredienser i en matberedare tills det blir en degklump av det hela. Lite vatten kan behövas om det blir torrt. Rulla sedan bollar i kokos. Lägg dem i en burk och förvara i kyl eller frys.
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ska testa, har en massa carob som jag aldrig använder :)

Svar: Gör det! De blev inte riktigt goda som de med hallon och kakao, men helt okej :P
Emma Barremyr

Postat av: Madde K

Ser jättegott ut!

Svar: tack :)
Emma Barremyr

2012-10-05 @ 21:44:18
URL: http://maddeswellbeing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0