Frukostcupcakes med hampa, äpple och kanel

God morgon vänner 
 
Efter tre nätter med rejält med sömn, samt två lugna dagar känner jag mig nu så gott som frisk. Underbart! Tänk vad lite extra sömn och vila kan göra :) Jag har ytterligare en lugn förmiddag hemma i soffan med plugg framför mig och jag passade på att lyxa till det med en variant av frukostcupcakes med hampapulver, äppelmos och kanel i. Blev riktigt gott faktiskt! Brukar i vanliga fall bara göra på ett ägg, men idag hade jag i en extra äggvita efter att ha sett att Sofie brukar ha det och konsistensen blev helt perfekt! Så måste testa att ha i det i mina andra recept och se hur resultatet blir!
 
 
Ingredienser:
2/3 dl havregryn (eller andra gryn)
1 ägg
1 äggvita
1/2 mosad banan
2 msk äppelmos
1-2 msk hampapulver
2 tsk kanel
salt
 
Mosa bananen och blanda ihop med övriga ingredienser. Häll upp i fyra cupcakesformar och ställ in på en fat i micron. Micra på högsta effekt 2-3 minuter. Ta ut och toppa med keso, äppelmos och hackad mandel. Avsluta med att pudra över lite kanel. 
 
Färgen på cupcakesen är inte den mest aptitretandet (lite brungröna), men de smakar desto bättre, jag lovar!
 
 
 
Äppelmosen gör dessa frukostcupcakes ganska söta så de kan med fördel fikas tillsammans med kaffet, ätas som mellanmål eller direkt efter träningen. Mättande och goda :D
 
Som sagt, blir plugg nu under förmiddagen. I eftermiddag/kvällningen ska jag möta upp Emma på Sats och öva lite teknik och instruktion i gymmet. Känner på mig att dagen kommer gå fort. Kan inte fatta att jag varit här i en vecka imorgon? Bara fyra dagar kvar till proven nu och jag börjar bli nervös!
 
Ha en trevlig dag mina vänner!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ser jättegoda ut! Måste man äta alla fyra på en gång eller går de att spara i kylen någon dag? :)

Svar: Det funkar säkert att ha dem i kylsen någon dag. Dock har jag inte testat så jag vet inte säkert, men du kan ju prova :)
Emma Barremyr

2012-09-26 @ 16:10:13
URL: http://denksam.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0