Nyttig banankaka med hallon och vaniljkvarg

Hej fina ni 
 
Till lördagsmys kör vi den nyttiga banankakan som jag bakade i måndags. Receptet hittade jag hos Sofie och jag kopierade det rakt av. Jag och Julia provsmakade kakan som jag serverade med vaniljkesella/kvarg, hallon och kokos.
 
 
Ingredienser:
2 stora bananer
3 ägg
1 dl kesella/kvarg
2 msk honung
1/2 dl vatten
1 1/2 dl kokosmjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1 krm salt
 
Sätt ugnen på 175 grader. Mosa bananerna med en stavmixer. Knäck i äggen och blanda i kesella/kvarg, honung och vatten. Stavmixa till en slät smet. Blanda ihop kokosmjöl, bakpulver, vaniljpulver och salt i en annan bunke och blanda sedan ihop alla ingredienser. Häll upp smeten i en bakplåtspappersklädd (eller smörad och bröad) brödform och grädda sedan i ugnen 45-55 minuter. Ta ut och låt svalna och skär sedan i tunna skivor.
 
Vaniljkesella/kvarg: Blanda ihop kesella/kvarg, vaniljpulver och en skvätt mjölk och servera till bananbrödet tillsammans med några hallon.
 
 
Nå, vad äter ni till lördagsmys idag? Ni borde verkligen testa denna kaka, det är heeelt gudomlig!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Mums det lät jättegott! Har faktiskt alrig testat att ha å stor mängd kokosmjöl i en kaka, det ska testas!

Svar: Det hade inte jag heller innan, men det funkade jättebra och väldans gott :D
Emma Barremyr

2012-09-08 @ 17:00:59
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Sonja

Spännande! Det här sparar jag! :))

Svar: Ja, gör det - och testa! Så himlans gott!!!
Emma Barremyr

2012-09-08 @ 20:22:02
URL: http://motionwellness.blogspot.se
Postat av: Veronica

Den ser underbar ut! Väldigt spännande, ska provas!

Svar: Göt det, jättegott :D
Emma Barremyr

2013-01-25 @ 08:31:37
URL: http://matforendam.blogspot.se/
Postat av: Mia

Har kakan i ugnen nu, väntar med spänd förväntan!

2013-10-22 @ 19:48:50
URL: http://moveeatrepeat.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0