En morgonpromenad för själen med bästa sällskapet

God morgon 
 
Morgonpromenad var länge sen! Jag hinner aldrig ut på dem nu för tiden då jag alltid börjar jobba så tidigt. Idag hade jag dock sovmorgon och passade därför på att ta en runda tillsammans med finaste lilla vovven i morgonsolen.
 
En morgonpromenad för själen.
 
Genom att aktivt använda alla sinnen - hörsel, syn, känsel och lukt (inte smak :P) är det lätt att fokusera på nuet. Fåglarna kvittrade, gröna och blåa färger var härligt för ögonen, luften kändes frisk mot huden samtidigt som det lukade vår.
 
Det är wellness och får mig att må bra. Lite stress försvinner och jag får energi!
 
 
 
 
 
Nu sitter vi, både jag och Tass och äter frukost. En stor gröttallrik för min del innan det blir dags för jobb!
 
Senare idag kommer ett inlägg upp med lite svar på läsarfrågor! Kika in igen då!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Viccy

Så underbart det låter! Det är ju så lätt att man bara kör in musik i öronen och sticker ut. Man glömmer att fokusera på hur vackert det är med fåglarna, vårvädret, alla lukter o.s.v. Det är värt att tänka på nästa gång, Sverige är vackert! :)

Svar: Ja verkligen, ibland är det skönt att bara höra naturen, jag älskar det! Sverige är jättevackert :)
Emma Barremyr

2013-04-05 @ 09:12:08
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Julia

Skönt med morgonpromenad, jag har gått min precis, och förstår exakt vad du kände med de olika sinnena. Morgonpromenad är magiskt.

Men vad jag undrar är, vad är det för ras på din hund?
Återigen, tack för en grym blogg!

Svar: Verkligen! Tass är en border collie, men det är mammas och pappas :)
Emma Barremyr

2013-04-05 @ 10:12:30
Postat av: Ellinor

Nu när jag tränar de flesta vArdagsmorgnar blir det i F&S promenader, vilket är synd då jag verkligen älskar att börja dagen men en rask runda. Går förvisso till gymmet men det brukar bara ta runt tio minuter. På helgerna försöker jag dock alltid att gå en längre runda innan frukost och det är underbart!
Kram

2013-04-06 @ 11:52:07
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0