Microcupcakes med kokos, päron och kanel

God morgon 
 
 
Idag är jag uppe tidigt igen! Har en låååång dag i gymmet framför mig - en lång, men framför allt rolig dag såklart!
 
Extra roligt är att lillasyster Julia är på besök i stan, så mitt på dagen (när jag är lite ledig) ska vi köra ett pass ihop! Wiiiiieee! Älskar att ha träningssällskap med mig!
 
Annars - PT-kunder, massagekunder och konsultationer i en salig blandning denna underbara onsdag!
 
Dagens frukost blev det lite extra kärlek i - trots tidigt morgon! Gick upp en kvart tidigare än vanligt för att verkligen hinna med min älskade frukoststund - och det är sååååå värt!
 
Det bjöds på microcupcakes med kokos, päron och kanel!
 
 
Ingredienser:
1/2 dl havregyrn
1 msk kokosmjöl
1 msk kokosflingor
1 krm vaniljpulver
1/2 mosad banan
1/2 rivet päron
1/2 msk kokosolja
1 ägg
1 äggvita
 
Blanda ihop alla torra ingredienser ocht tillsätt sedan mosad banan, pärson, kokosolja, ägg och äggvita. Fördela smeten i cupcakesformar (jag använder silikonformar) och micra sedan på högsta effekt i 3-4 minuter. Toppa sedan med kokoskesokvarg (kvarg, keso och kokosmjölk), jordnötssmör och kokosflingor.
 
 
Nu - fix med matlådor och mellanmål innan jag traskar mot gymmet!
 
Ha en fin onsdag 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sally

Låter härligt! Gick också upp lite tidigare för att hinna med frulle, alltid värt det!!

Svar: Alltid, alltid, alltid! Utan frukost fungerar jag inte - det är helt klart bästa målet på dagen! :D
Emma Barremyr

2013-04-17 @ 07:14:24
URL: http://Skippanudlarna.com
Postat av: Viccy

Åh, dina goda cupcakes asså... ;)

Svar: Du får testa dessa - så himla goda :D
Emma Barremyr

2013-04-18 @ 07:19:20
URL: http://springaren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0