Morgonlöpning och äppelpajsbakelse

God morgon 
 
Dagens lediga förmiddag började med en mysig sovmorgon. När jag slog upp ögonen kände jag mig aningen seg - som vanligt efter ett par vilodagar från träningen. Men jag gick upp och åt lite frukost och knöt sedan på mig löparskorna. Kan inte tänka mig att starta en ledig förmiddag på ett bättre sätt än en löprunda!
 
Hemma igen mixade jag ihop en smoothie, drack halva, tog en varm dusch och satte mig sedan i soffan med resten av smoothien, en äppelpajsbakelse och en kiwi. Älskade frukoststund ♥
 
 
 
Äppelpajsbakelsen finns det inga ord för!
 
Soooo damn goood!
 
Receptet hittade jag här <-- (klick) och det kommer göras många gånger om, mums!!!! Perfekt som mellanmål, kvällsfika eller som del av din frukost.
 
Ingredienser:
2 msk havregryn
2 msk havremjöl (eller annat mjöl)
1/2 tsk bakpulver
1/2 - 1 tsk kanel
1/2 mosad banan
2 msk kvarg
1 tsk agavesirap
1/2 äpple
1 msk jordnötssmör
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienser utom jordnötssmör och äpple. Dela i två delar och lägg ena delen på en bakplåtspappersklädd form. Platta ut och forma en liten skåra i mitten. Mixa äpple och jordnötssmör och lägg i skåran. Täck äppelmixen med resterande smet och forma hela bakelsen så att äppelsmeten är gömd inuti. Baka i ugnen i 10-15 minuter. Ta ut och låt svalna något!
 
Jag bakade min redan igår kväll - för att det skulle gå fort att göra frukosten idag! Smart va?
 
Den här är ju också perfekt att göra kvällen innan om du har bråttom iväg någonstans nästa morgon då den funkar utmärkt att ätas på språng!
 
 
 
Nu ska jag sätta mig med lite datorjobb. I eftermiddag är det fullt upp i gymmet med flera PT-kunder och några konsultationer med förhoppsningsvis lite nya kunder! Spännande!
 
Hoppas att ni får en fin tisdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sally

Har också sparat det receptet, ska bli spännande att prova. Ser ju himmelskt ut!

Svar: Ja du måste prova, de var sååå goda :D
Emma Barremyr

2013-04-16 @ 10:10:25
URL: http://Skippanudlarna.com
Postat av: Annie

Det där ser ju bara alldeles underbart ut!

Svar: De var hur goda som helst, du måste testa dem :D
Emma Barremyr

2013-04-16 @ 10:18:02
URL: http://liveitloveit.se
Postat av: Ellinor

Jag såg- och sparade detta recept i förra veckan men har ännu inte kommit mig för att prova. Tänkte aldrig på att jag kunde förbereda det kvällen innan och sedan ta med mig. I och med att jag brukar äta frukost på jobbet är tillagningsmöjligheterna lite mer begränsade ;)

Svar: Du måste testa det! Var sååå sjukt gott :D
Emma Barremyr

2013-04-16 @ 16:00:19
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: T

Hur långt brukar du springa?

Svar: Oj, det är olika. Men distanspassen ligger på runt 1,3 mil, snabbdistansen 5-6 km och intervallerna varierar mellan 5 km- 1 mil :)
Emma Barremyr

2013-04-16 @ 20:39:40
Postat av: Louise

Sitter och äter den nu. Så.Sjukt.God. Tack för receptet!!

Svar: Kul att du gillade den :)
Emma Barremyr

2013-04-17 @ 09:34:53
Postat av: lollo

Heeeelt underbar! Fantastisk att äta ljummen :)

Svar: Visst var den :)
Emma Barremyr

2013-04-17 @ 12:44:35
Postat av: Malin

Testa det där imorse å oj vad gott de va!!! :D

Svar: Vad kul att du gillade det :)
Emma Barremyr

2013-04-17 @ 17:53:10
Postat av: Maria

Detta ska jag testa imorgon, tack tack :D

Svar: hoppas att du gillar dem :)
Emma Barremyr

2013-04-18 @ 16:14:12
URL: http://www.bypogosjan.se
Postat av: Emma

Funderar på om man kan frysa in? Vore ju perfekt att göra några stycken och ladda upp frysen, grab and go! :)

Svar: Det funkar nog utmärkt, så kör på det! :D
Emma Barremyr

2013-04-22 @ 12:52:58
Postat av: Madde

Ser jätte goda ut! Äter du dem som de är eller har du nät pålägg på?

Svar: Åt dem som de är :D jättegoda!
Emma Barremyr

2013-04-22 @ 21:51:20
Postat av: Lovisa

Kan man byta ut agavesirapen mot något annat (som inte är alltför onyttigt)? :)

Svar: Honung funkar bra det med :)
Emma Barremyr

2013-04-22 @ 23:03:05
Postat av: Emma

gjorde den här i förr går, jättegod! Hoppade dock över sirapen. Två tummar upp för detta recept!

Svar: Kul att du gillade :)
Emma Barremyr

2013-04-24 @ 15:29:43
Postat av: Linnea

Hej! Jag skulle jättegärna vilja prova alla dessa fikarecept (särskillt det här) för de ser helt underbara ut! Men det är så att jag är allergisk mot banan och det verkar som de flesta grejer ska innehålla det :( finns det nåt man skulle kunna ha istället eller tror du det går bra utan på dom flesta saker? Tacksam för svar :)

Svar: Absolut, bananen är till för sötning och kan t.ex. ersättas med dadlar som mixas till en puré - också sött och gott :)
Emma Barremyr

2013-05-09 @ 11:53:29
Postat av: Marie

Men så gott!!! Kom i sen stund på att jag inte hade några äpplen hemma men kan tala om att det blev underbart gott med päron i fyllningen :) väldigt mättande!

2013-10-13 @ 14:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0