Chocolatechip mugcake

God morgon 
 
 
Igår kväll anlände jag till Karlstad och idag kommer även Pelle hem. Vardagen är åter här, underbart! Det jag saknat mest i sommar är min och Pelles tid tillsammans, som det inte varit mycket av då han jobbat i Sunne och jag i Torsby/ Karlstad. Men nu är vi tillsammans i Karlstad igen!
 
Idag ska jag till gymmet och jobba, men även träna själv. Jag hade vilodag på schemat igår, så idag är jag taggad på träning - ska nog kickstarta med ett benpass (favorit)! Wiiieee!
 
Frukosten idag blev en chocolatechip mugcake med hallonfluff. Frukostnjutning till max!
 
Ingredienser:
2 msk havregryn
2 msk kokosflingor
1 msk kokosmjöl
1 msk kakao
1/2 msk kakaonibs
1 krm vaniljpulver
1 krm bakpulver
1 msk jordnötssmör
2 msk kokosmjölk
1 mosad banan
2 äggvitor
 
Stavmixa ihop alla ingredienser utom kakaonibsen, de häller du i sist innan du häller upp smeten i en microsäker skål och micrar på högsta effekt i ca 4-5 minuter (eller tills kakan har stelnat).
 
Hallonfluff: elvispa en äggvita till ett fluff och blanda sedan ner 2 dl hallon, 1 dl kvarg, 2 tsk agave och en nypa vaniljpulver.
 
Yummi!!!
 
 
Trevlig måndag!
 
/ Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Nog för att semestern är underbar i sig, men efter några veckors ledighet så längtar man faktiskt lite efter vardagen igen. Jag har dock en semestervecka kvar så jag fortsätter att njuta lite till ;)
Önskar dig en riktigt fin dag!
Kram

Svar: Ja vist är det så! Njut av din sista semesternvecka, hoppas den blir riktigt fin! Kram på dig
Emma Barremyr

2013-08-05 @ 09:18:06
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: felicia-

va gott och nyttigt!

2013-08-06 @ 11:00:39
URL: http://whofelicia.blogg.se
Postat av: Molly

Hej fina Emma! Undrar bara var kakaonibs finns att köpa? :)
Ha det bra! Kram

Svar: Jag köper min på Ravarubutiken.se
Emma Barremyr

2013-08-07 @ 21:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0