Möt min grymma PT-onlinekund Gabriella

Hej fredagsvänner 
 
En av mina PT-onlinekunder, Gabriella har valt att dela med sig av sin tid med mig. Hon har skrivit texten på sin blogg, men jag har fått tillåtelse att publicera den här också. Ni hittar Gabriellas blogg här <-- (klick).
 
"I början på juni började jag, som många av er vet, träna enligt program av Emma Barremyr: PT by Emma. Mycket därför att jag kände att jag stannat av lite i min utveckling och inte tyckte att det var så himla kul längre. Jag ville hitta energin i träningen och finna glädjen i den. Jag ville även tighta till kroppen, komma igång med min löpning igen utan att få ont i knäna och bygga lite muskler. Jag har följt Emmas blogg i något år och tycker att hon verkar vara en himla bra och kunnig tjej. Enda minuset är att hon bor i Karlstad och jag här i Växjö, men sånt kan man ju inte styra över. Så vi bestämde att köra allt över internet, alltså blev det ingen pt-timme i veckan och inget första möte där vi mätte kroppsfett och liknande. Men det gick så bra att köra över internet så det gjorde ingenting! (Förutom att det skulle vara kul att träffa Emma någon gång!)
 

Första steget var att svara på ett gäng frågor som bland annat handlade om mål, specifika önskemål och mina tidigare vanor gällande kost och träning. Efter det fick jag ovan nämnda träningsschema och kostprogram. Helt efter mina förutsättningar, behov och mål. I stora drag tränade jag styrka tre gånger i veckan; ben och ländrygg, bröst, triceps och mage samt rygg, biceps, axlar och mage. Löpning två gånger i veckan; intervaller och distans. 

 

Innan jag påbörjade träningen mätte jag midja, lår och överarm, sprang ett löptest på 2 km och tog före-bilder. Nu, sju veckor senare (skulle varit fem, men på grund av sjukdom och skada fick jag två extraveckor) har jag gjort om testerna. Ett resultat har jag redan berättat om. Mina 2 km har gått från 10.33 till 9.23! Kring midjan har jag tappat 2,5 cm och 1,5 vardera kring lår och överarm. Bilderna håller jag för mig själv, men jag kan säga att både jag och Emma ser skillnad!

 

Det jag är mest nöjd med är dock min återfunna motivation och sug efter träning. Jag är peppad både på att planera och genomföra. Som jag skrivit tidigare är jag nu väldigt sugen på att planera min träning själv, verkligen inte för att jag varit missnöjd på något vis utan för att Emma har hjälpt mig hitta tillbaka till träningsglädjen. Fem veckors program var nog alldeles lagom för mig. 

 

Genom alla dessa veckor har Emma peppat med sms och mail och hela tiden kollat läget. Det var gött att ha någon som kollade till en, både för att jag hade någon med mycket kunskap att rådgöra med när jag blev skadad i vaden/förkyld men också någon som fick igång en när det var en såndär dagen när det inte var 100 kul att träna. Dessutom får man ju energi och blir taggad när någon skickar ett heja-sms! 

 

Stor eloge till Emma för att hon anpassade mitt upplägg helt efter mig. Det var både utmanande, varierat och roligt och passade mig perfekt. Skönt också att vi kunde ta två uppehåll, när jag blev sjuk och när vaderna började bråka. Visar på välvilja och bra service tycker jag. :)  

 

Nu tänker jag fortsätta på samma bana som Emma har fått in mig lite extra på, mot en mer hälsosam och härlig vardag!"

 

Tusen tack för dina fina ord Gabriella. Det har varit helt fantastiskt att få följa dig längs vägen mot ditt mål, grymt jobbat!

 

Kram / Emma.


Kommentarer
Postat av: cicci

Det är alltid lika roligt att läsa såna här historier! Fortsätt gärna, blir superinspirerad :)

Svar: Kul att det gillas! Blir själv också superinspirerad av mina kunder!
Emma Barremyr

2013-08-02 @ 16:51:44
URL: http://bingle.blogg.se
Postat av: Josefine

Vad kostar det att ha dig som PT över nätet? :)

Svar: Här kan du läsa priser --> http://www.ptbyemma.se/tjanster/priser/Här kan du läsa om tjänsten --> http://www.ptbyemma.se/tjanster/pt-online/
Emma Barremyr

2013-08-03 @ 20:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0