Finfin start på dagen!

God morgon alla solstrålar 
 
Här blev det visst en lång sovmorgon! Kände att jag behövde sova ut idag och gud så skönt det var! En morgonpromenad på det och sedan lyxfrukost i form av overnight oats med chokladfluff, jordnöts- och kokossmör, hallon och en kopp ingefärste. Mmmm! Fantastisk bra start på denna fina torsdag!
 
 
Overnight oats: blanda ihop 1 dl havregryn med 1 dl mjölk (jag hade mandelmjölk), 1 msk krossade linfrön och lite salt. Täck över och låt svälla i kylen över natten. 
 
Chokladfluff: elvispa en äggvita till en fluff och blanda försiktigt i 1/2 mosad banan, 1 msk rå kakao och 1/2 dl kvarg.
 
Servera overnight oats med chokladfluff och en klick jordnöts- och kokossmör (blanda ihop jordnötssmör med riven kokos och ev. lite mjölk) och massa hallon. Toppa med kokoschips och kakaonibs.
 
 
 
Dagen kommer inte riktigt att bli som planerad här hemma. Planen var att jag skulle bli serverad en trerätters av min kärlek ikväll, men han ligger sjuk sen några dagar tillbaka och kommer inte upp ur sängen! Kan tyckas tråkigt, men så är det och inget att haka upp sig på. Jag menar alla hjärtans dag är bara en dag och enligt mig är varje dag en dag att visa kärlek och uppskattning på. Så vi flyttar fram middagen till nästa vecka - jag hade ju ändå sett fram emot att bli serverad en trerätters (det händer ju inte alltför ofta, hehe). Sist var förra året då han överraskade han mig glatt :D Så det här med trerätters på alla hjärtans dag verkar vara en tradition på ingång - och inte mig emot!
 
Idag har jag lite hemmajobb att göra samt träning inplanerat! Kör träningen på Sats idag vilket det inte blivit mycket av senaste tiden - så det ska bli skoj!
 
Sen tar jag nog tåget hem till Torsby en dag tidigare än planerat. Ska jobba där uppe hela helgen och vill gärna försöka hålla mig frisk så jag får träffa mormor (som är ganska sjuk) också. Därför flyr jag "sjukstugan" en dag tidigare! Pelle har jag mixat smoothies, gjort te och bunkrat upp med matlådor till - så han klarar sig nog!
 
Önskar er alla en fin alla hjärtans dag ♥
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken smarrig frukost!
Önskar dig en riktigt fin dag med extra mycket kärlek ;)
Kram

Svar: Desamma till dig! Hoppas att du hade en fin alla hjärtans dag :D kram
Emma Barremyr

2013-02-14 @ 10:10:45
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Elin

Hej! Jo jag har en fråga: hur många teskedar/matskedar jordnötssmör okej att äta? Alltså så de inte blir för mycket! Skulle jätte gärna vilja ha svar då jag tycker de är lite svårt..
Älskar din blogg, kram

Svar: Det beror alldeles på vad du äter i övrigt, så det är svårt att svara på! Jag brukar äta mellan 1-3 msk om dagen så det varierar lite :-) Tack för din kommentar och ul att höra att du gillar bloggen!
Emma Barremyr

2013-02-14 @ 17:35:13
URL: http://workformydreambody.devote.se
Postat av: Madde

Hej! Jag undrar om själva gröten ska serveras varm eller kall? Riktigt bra blogg!

Svar: Det kan du ju göra som du vill. Jag gillar att äta min när den är varm :)
Emma Barremyr

2013-03-02 @ 08:53:55
Postat av: lillamy

Oh là là! Testade overnight gröt OCH fluff för första gången ... ganska pinsamt eftersom jag äter både kvarg, ägg och gröt nästan dagligen ;). Det här blir en ny favorit! Nästa sats står redan i kylen ... Inspirerande blogg förresten :)

Svar: Vad roligt att du gillade det :D och vad roligt att du gillar bloggen! Tack för din kommantar :)
Emma Barremyr

2013-04-04 @ 21:18:11
Postat av: Maya

Hej jag undrar om man kan ersätta bananen med något annat då jag inte tål det.. Detsamma med de "nyttiga pannkakorna" då jag bara hittar recept på nyttigare pannkakor som innehåller bananen.
Hoppas det finns något bra som går att ersätta det med!
Jättehörlig blogg med superbra recept som jag testat och gillat!

2013-11-04 @ 16:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0