Ingefärslax med sötpotatis- och kokospuré

Gokväll 
 
Det är ett väldigt tjat om choklad och kokos här på bloggen, jag veeet!
 
Förlåt, men jag tycker ju så mycket om både choklad och kokos. Älskar även jordnötssmör och dessa tre ingredienser finns med varje dag i någon form i mitt kostintag! Såååå, ni får gilla läget liksom - och så hoppas jag att ni gillar mina chokladiga och kokosiga recept lika mycket som jag. Hihi.
 
Dagens middag blev en ny variant av sötpotatisen - också en farligt god och nyttig sak fullspäckad med härliga kolhydrater till musklerna! Vi testade för första gången att göra puré av sötpotatisen, och det har vi inte gjort för sista gången om jag säger så :)
 
Mmmmm.....
 
Laxen hittar du recept på här <-- (klick)
 
 
 
Sötpotatis- och kokospuré:
600 g sötpotatis
1 dl kokosmjölk (det tjocka - inte vattnet)
Salt
Kanel
 
Börja med att förbereda laxen. Skala potatisen och skiva den i tjocka skivor. Koka den sedan med lite salt tills den mjuknar. Häll av vattnet och sleva i kokosmjölken (grädden), salta lite och pudra över kanel. Stavmixa till en slät puré som du sedan serverar till fisken och en färgglad sallad!
 
Receptet är för två personer, eller en stor portion och en lite mindre "normal" portion. Killen i huset äter ju såå mycket mat så ibland får vi laga för tre för att det ska räcka :D
 
 
 
Har ni testat göra puré/ mos av sötpotatis?
 
Ni borde absolut prova att göra det om ni gillar sötpotatisen! Gillar ni inte kokos? Kör på vanlig grädde då :)
 
Kram / Emma

Kommentarer
Postat av: elisabeth

Gud så gott det ser ut :)

2013-02-06 @ 20:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0