Gör ditt eget kokossmör

Hej vänner 
 
Jag har sett på flera amerikanska bloggar hur enkelt det är att göra sitt eget kokossmör så jag ville såklart också testa. Hemma i Karlstad har jag ett köpt kokossmör från hälsokosten Gryningensom jag använder massa i bak och matlagningen! Det är himmelsk gott och passar lika bra i mellanmålskakor som på smörgås/ topping på gröten eller i en smoothie.
 
 
För att göra kokossmör häller du bara en påse (á 200 gram) kokosflingor i en mixer och mixar i några minuter - vips, kokossmör! Jag hade mammas gamla mixer som är himlans effektiv, gick på någon minut så var det en flytande kokosmassa. Så hur fort det går beror lite från mixer till mixer. Häll upp kokossmöret i en burk och förvara i skafferi.
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Tack för detta tips! Det hade jag ingen aning om att man kunde göra :)

Svar: Testa - supergott :D
Emma Barremyr

2013-01-05 @ 17:12:47
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Emma

Vet du om det funkar att steka i också? Använder kokosolja nu, men det blir ju lätt ganska dyrt i längden, kul om det här kunde funka :) Men ska absolut testa och baka med! Raw food choklad kakan du gjorde var grymt god! Muums, till och med killen gav tumme upp :D

Svar: Nej, kokossmöret funkar inte att steka i tyvärr :( Som sagt, testa i baket, smoothien eller i gröten, mums :D Kul att ni gillade raw food kakan också!
Emma Barremyr

2013-01-08 @ 18:36:32
Postat av: Erika

Detta ska absolut testas, men ungefär hur länge håller smöret innan de bli gammalt?

Svar: Jag vet inte riktigt, men det borde hålla ungefär lika länge som kokosflingorna (står på förpackningen)!
Emma Barremyr

2013-04-11 @ 09:25:40
URL: http://erikaajonsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0