Lyxfrukost och morgonnjutning

God morgon solstrålar 
 
I perioder är jag i större behov av sömn och sover då fler timmar än vanligt. Nu är en sån period och därför känns det väldigt skönt att jag kan bestämma mina tider själv. Jag ställer sällan klocka då jag vaknar av mig själv vid sex, halv sju och är pigg. Nu sover jag gärna någon timme längre och njuter av det!
 
Efter en skön natts sömn har jag en lugn morgon i soffan idag. Blev jobb ända in till läggsdags igår så jag känner att jag behöver vila upp mig lite och ladda batterierna. Och vad passar då bättre än en lyxfrukost i form av chokladbollsröra med drottningsås och proteinfluff med jordnötssmak?
 
 
 
Ingredienser :
1,5 dl keso
2/3 dl havregryn
2 msk kokosflingor (uteslöt kokosen idag!)
1 msk kakao
1 krm vaniljpulver
1 banan
1 dl hallon
1 dl blåbär
1 äggvita
1/2 dl kvarg
1 tsk honung
1 msk jordnötssmör
 
Stavmixa keso, havregryn, kokosflingor, vaniljpulver, kakao och banan till en röra. Lägg upp på ett fat. Mosa hallon och blåbär med en gaffel och häll över röran. Elvispa äggvitan till ett fluff och häll sedan i kvarg, honung och jordnötssmör. Elvispa till en jämn smet som du sedan toppar hela kalaset med. Garnera med lite hallon och kakaonibs.
 
 
 
Morgonnjutning när den är som bäst!
 
Nu blir det jobb med kost- och träningsupplägg till en ny kund. Wiiieee! 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Du använder ju jordnötssmör i ganska många saker, vad har det för fördelar? ( förutom att det är gott) :)
Man förknippar ju lätt jordnötssmör med onyttigheter.

2013-01-23 @ 13:02:55
Postat av: Linnéa

Dina bilder ser ALLTID sjukligt aptitliga ut!
Kram.

Svar: Tack, men dina ser ju hur goda som helst ut de med :D
Emma Barremyr

2013-01-23 @ 14:04:15
URL: http://sockerfritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0