Nypondavos

God morgon finisar 
 
Jag startar tisdagen med en goo-frukost i form av nypondavosgröt toppat med linfrö, tinade jordgubbar, hackad kiwi och rostad kokos. Gott och mättande!
 
 
 
Davosgröt är så enkelt att göra och är dessutom toppenbra om du har bråttom på morgonen eller bara av någon anledning inte orkar göra frukost på morgonen. Davosgröten gör du kvällen innan, plockar fram på morgonen och toppar med något gott.
 
Dagens variant:
1 dl havregryn
2 dl yoghurt
1-2 tsk nyponpulver/ nyponskalsmjöl
 
Blanda ihop alla ingredienser och låt svälla i kylen över natten.
 
 
 
Idag ska jag åka upp till Torsby för att jobba ett långpass igen, 19 timmar står på schemat! Börjar dock inte förrän två så innan ska jag försöka hinna med lite andra saker, bl.a. möte på banken och handla lite saker som står på listan. Är fortfarande inte helt frisk så det blir ingen träning!
 
Nu ska jag fixa mig och sedan hoppa på tåget norrut!
 
Senare har jag förberett ett tidsinställt inlägg till er!
 
Ha en fin tisdag!
 
Kram / Emma,

Kommentarer
Postat av: Annie

Vilken färggrann och glad frukost!:) Har också nyponskalsmjöl hemma, men de blir aldrig använt, kanske borde testa detta :)

Svar: Ja testa! Supegott :D Nyponpulver är även gott att blanda med keso och kvarg, men jag har inte sett att du äter det, men om du gör så prova!
Emma Barremyr

2013-01-15 @ 09:02:40
URL: http://liveitloveit.myshowroom.se
Postat av: elin

Hej! Älskar din blogg verkligen, du inspirerar mig jätte mycket!
Jag äta nyttigt och har dragit ner på kolhydraterna men jag undrar om de är okej att äta havregrynsgröt som frukost OCH innan träning? Jag kan inte bara äta en frukt eller något innan träning som många andra verkar göra utan jag måste ha något mer.

Uppskattar ditt inlägg om ätstörningen och väldigt bra att du skriver om de. Kram på dig

2013-01-15 @ 15:26:44
URL: http://workformydreambody.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0