Hej semester

God morgon 
 
Jag har vaknat upp här på jobbet och ute skiner solen (under ett tunt slöjmoln)! Tror ni det känns bra att jag har gjort mitt sista pass på tre veckor eller? Så jäkla underbart. Nu väntar först en ledig måndag, sen en tisdag med jobb i gymmet och sen en massa andra roligheter i veckan som jag väljer att hålla hemligt än så länge!
 
Måndagens frukost bestod utav banankokoskesokvarg (banan+kokosmjölk+keso+kvarg) med massa blåbär och några skedar jordnötssmör och kokosflingor + en ägglatte till efterrätt!
 
 
Åtta dagars vila från tränigen har också passerat och jag känner mig mer laddad än någonsin. Massa ny träningsmotivation och energi och benen lääängtar efter löpning! Dock ska jag nog hålla på löpningen i några dagar till (har liiiite ont i ena benet och jag tror det mår bra av mer vila) och köra lite tuff styrka de kommande dagarna! Jag startar med ett benpass (FAVORIT!!!) direkt efter jobbet innan jag drar ner till Karlstad, mitt hem och min älskling igen! Även om det är helt underbart att vara hemma hos mamsen och papsen på landet finns det inget som slår att komma hem till sitt eget. Mitt alldeles egna hem och min alldeles egna mysiga pojkvän. Många dagar borta från varandra nu och det ska bli mys med massa tid tillsammans igen! Den är veckan firar vi dessutom tre år. Hihi!
 
Nu är det dags att packa ihop här!
 
Och jag hoppas att ni fått en grym start på måndagen och den nya veckan!
 
Kram till er / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken underbar dag och känsla att vakna upp till!
Hoppas verkligen att du får en riktigt, riktigt fin dag och vecka!
Kram

Svar: Desamma till dig fina du! Kram
Emma Barremyr

2013-07-08 @ 10:11:24
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Evelina

Hejsan! Har en liten fråga, när du skriver kvarg i dina recept är det fritt fram och välja eller är det den naturliga som gäller? Superbra blogg :D

Svar: Jag kör alltid på naturellt och smaksätter sedan själv! De smaksatta innehåller tyvärr en hel del socker :(
Emma Barremyr

2013-07-08 @ 10:41:31
Postat av: Anonym

Hej o tack för en superbra blogg. Du inspererar verkligen o du verkar grymt kunnig o duktig. Jag har en liten fundering kring de gär med hunger som ja tänker mkt på men känner att ja inte riktigt får svar på. Hur ser du på de, hungern alltså? Alla har ju ett kaloribehov för o gå +/- noll. Men hur väl stämmer hungern överrens med ens behov? Kan man äta efter den om man äter vanlig mat? Hur gör du? Går du ofta hungrig? Hur påverkas kroppen av att ofta gå hungrig? Hur strikt måste man vara med att ta sig en fika eller en chokladbit, hur ofta kan man göra de för o hålla sig smal o vältränad? När fysisk aktivitet o träning är en stor del av ens liv? Ja menar i dagens samhälle har ju övervikt o fetma blivit en folksjukdom. Skulle va jätteintressant o framförallt lärorikt om du kunde skriva o berätta om hur du gör o ser o tänker ang. hunger o hur det fungerar o hur man ska tänka! Tack igen för en underbar blogg. Kram

2013-07-08 @ 12:17:13
Postat av: Lovisa

Hej Emma!
Jag måste bara få berätta hur oerhört mycket det betyder för mig att du berättat om din ätstörning och att du faktiskt tar dig tid att svara på frågorna. Du verkar vara en så ofantligt positiv person och DU HAR GETT MIG HOPP. Du har verkligen det.
Min mamma har tidigare alltid sagt att det aldrig går att bli frisk från en ätstörning och jag har länge trott på henne. Inte nu längre.
Din sunda och verkligen sprudlande relation till mat och hälsa inspirerar mig att bli bättre. Jag måste bli bättre. Jag vill njuta av mat och träning på samma sätt som du gör. Skit i kalorierna, skit i fettet. Jag vill må bra och jag har dig som min förebild.
Jag vill leva som du gör och jag VET att jag kan. Bara jag försöker och vägrar ge upp.
Jag ska göra det här. Jag ska bli nästa Emma.

Tusen och åter tusen tack för att du finns och delar med dig av din historia och dina tips! Kollar in på din blogg varje gång jag är osäker på om jag vill bli frisk och jag övertygas varenda gång.

DU ÄGER!!

Svar: Tusen tack själv för din himla fina kommentar! Den gör mig otroligt glad :) Men jag blir ledsen av att höra att din mamma sagt till dig att du inte kan bli frisk, så otroligt dumt! Det är klart att du kan, och du är grym som kämpar! Fortsätt med det, för vill du lyckas KAN du göra det! Glöm aldrig det! Kram fina du!
Emma Barremyr

2013-07-08 @ 15:06:37
Postat av: Ebba

Mys myyyyyyyyyyyyyyys.......med din alldeles egna pojkvän.

2013-07-08 @ 17:09:04
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Vad underbart med semester!(bara lite avundsjuk ;)) Njut nu för fulla muggar!

Svar: Jag är ju inte helt ledig då jag har en del online-kunder och lite PT också, men lite ledigt blir det iallafall och som jag ska njuta :) hihi
Emma Barremyr

2013-07-08 @ 20:50:56
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Rebecca

Vad är det för röra ovanpå? Det orangebruna? :)

Svar: Det är pesto :)
Emma Barremyr

2013-07-08 @ 21:53:29
URL: http://denksam.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0