Blåbärs- och kokosmugcake

God morgon 
 
Jag är i frukosthimlen!
 
Jag har startat dagen med en fantastisk blåbärs- och kokosmugcake som toppar min lista! Så jäkla god!
 
Tänk att en frukost kan vara så lyxig och så enkel på samma gång. Hur bra?
 
Helt galet!
 
 
 
Ingredienser:
1 banan
2 msk havregryn
2 msk kokosflingor
1 msk kokosmjöl
2 msk kokosmjölk
1/2 dl äggvita (eller 1 ägg)
1 krm vaniljpulver
1 krm bakpulver
1 dl frysta blåbär (jag hade stora - godast)
 
Stavmixa ihop alla ingredienser utom blåbären som du tillsätter allra sist och rör om. Häll upp i en microsäker skål och kör in i micron i runt 5-6 minuter (eller tills kakan stelnat). 
 
Blanda ihop kvarg och kokosmjölk (det tjocka). Dela kakan på mitten och klicka i lite fyllning. Lägg på locket och häll på resten av fyllningen. Min toppades sedan med blåbärspulver, kokoschips och mullbär!
 
Himmel så gott!
 
Kan också ätas som mellis, kvällis eller nyttig variant till fikabrödet. Hur stor mängd? Det beror på hur du äter i övrigt under dagen. Anpassa det till hur hungrig du är!
 
 
Idag har jag haft lite sovmorgon. Började dagen med en morgonpromenad (passar på när jag inte börjar tidigt) och har nu avnjutit denna goda frukost i soffan framför Nyhetsmorgon! Inga fel alls på den starten av en ny fantasisk vecka!
 
För mig står tre kunder, lite online-kunder och egen träning på schemat idag!
 
Hoppas att ni får en fin måndag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Viccy

DEN + en macka får bli min frukost imorgon känner jag! :D

Svar: Kul, hoppas att du gillar den :)
Emma Barremyr

2013-06-03 @ 19:02:29
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och Lili ❤

Underbart!

2013-06-03 @ 21:23:59
URL: http://beabus87.blogg.se
Postat av: Anonym

Provade idag! Alltså 'Mmmmmmm' säger jag bara. XD

2013-10-24 @ 20:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0