#gobeyogi

Hej 
 
Jag kommer hem efter en lång dag i gymmet. Äter middag och rullar ut mattan på golvet. Andas och gör mina höfter glada med "happy hips". Aaah, skönt! I morse fick mina fötter och vader lite kärlek och senare blir det en avslappning och meditation. Vi är inne på dag sex i utmaningen #yoga30d och jag börjar få rutin på det här nu. Älskar att det är så enkelt att välja bland passen på Yogobe. Tid och vad du vill fokusera på - det bestämmer du själv! Och det finns massor av olika pass att välja och vraka mellan!
 
Imorgon tänkte jag starta dagen med lite kaffeyoga, det ni!
 
 
 
Som sagt, full rulle i gymmet idag med flera kunder som betats av, ett nytt träningsupplägg och en mil på löpbandet som avslut på det. Härligt och energigivande!
 
Jag fick löpningen och fötterna analyserade av en expert idag vilket var väldigt intressant. Jag har en pronation i vänster fot trots inlägg, så nu tänkte jag gå till botten med det och skaffa mig "riktiga inlägg" (har från intersport nu) från en specialtist. Tekniken är viktig i löpningen för att minska skaderisken och tillsammans med inläggen ska jag fokusera på att stärka upp höger vrist.
 
Anledningen till varför vänster är starkare än höger? Jo den kom jag på idag. Under alla år i gymnastiken gjorde jag balanser och hopp på höger fot (vänster var mitt "viga ben" och var alltid uppe i luften), viket gjorde höger vrist stark medan vänster inte fick så mycket fokus alls. Och nu är den ganska instabil. Så MER TRÄNING till vänster vrist!!!
 
Ajaj, dumt det där med att träna ena sidan. Det är så viktigt att balansera båda sidor och stärka upp kroppen på rätt sätt!
 
PS. Tusen tack för alla tetips ni kommit med under dagen, antar att det är dags att vidga mig inom tedjungeln och testa på lite nytt :) DS.
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mari

Härligt :)

Vilket toppenfint mail nedan =)

2013-06-26 @ 19:50:39
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Vevve

det är en så intressant aspekt av yoga - märker verkligen skillnaderna i kroppen. oliak stark och olika stel

spännande!

Svar: Ja det är verkligen så spännande! :D
Emma Barremyr

2013-06-27 @ 10:43:12
URL: http://veronica.livskick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0