Midsommarhelgen

God morgon vänner 
 
Hoppas att ni haft en fin midsommarhelg!
 
Min har varit alldeles underbar med fullt fokus på vänner och familj (och ett 26-timmarspass på jobbet mitt i allt). Planen var först att åka till Sunne på söndag eftermiddag, men det blev ändrat och jag är fortfarande kvar hemma hos mamma och pappa för att åka hela vägen till Karlstad idag. 
 
Jag bjuder på några matbilder tillsammans med familj och vänner från helgen!
 
 
Liten midsommarlunch hemma hos mamma och pappa är tradition efter Borejoggen!
 
 
 
 
 
Ett glatt gäng tjejer!
 
Midsommarkvällen var grym! Vi badade tunna, grillade och åt såklart en hel massa gott! Kvällen avslutades på Faktoriet (som är utestället här i Torsby) med många kära återseenden (alla är ju hemma på midsommar), men runt ettiden tröttande nyktra Emma och åkte hem och la sig (det här med utgång är inte min grej längre).
 
 
 
 
 
 
 
 
På söndagseftermiddagen tog vi en tur till Prästgården i Gräsmark för att äta lunch och samtidigt fira Lina och Martin som båda tagit examen. Prästgården ägs och drivs av min gamla hemkunskapslärare och jag vet ingen som lagar så god mat som hon gör. Smörgåsbordet var helt underbart gott och det blev några vändor innan magen blev full. Till efterrätt fanns ett buffébord med massa olika ostar, hemkokade marmelader och färsk frukt. Så jäkla gott. Ost och marmelad fick mig att tänka tillbaka på Italien där det var standard med ost och marmelad till efterrätt. Det ska jag börja äta oftare! 
 
Hela familjen utom Pelle var samlad tillsammans med farmor, farfar och morfar. Älskade mormor är så saknad och det gör alldeles ont i hjärtat vid sånna här tillfällen då det verkligen märks att hon är borta. Hon fattas oss, och det är tungt!
 
 
Söndagskvällen avslutades med en himmelsk rabarber- och hallonpaj (yes, recept kommer på den) ute på altanen hemma hos mamma och pappa, mys med hela familjen!
 
Nu är det måndag och ny vecka! Jag har jobbdag i gymmet tisdag, onsdag och torsdag, men även en hel del andra roligheter inplanerade, så denna vecka kommer bli grym! Ska starta veckan med ett gympass här i Torsby! Kickstart, tjohoooo!
 
Trevlig måndag till er!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilka härliga bilder och vilken fin midsommarhelg du haft!
Själv har jag haft en underbar helg, om än inte så traditionell. När det kommer till midsommarfirande har jag dock inga speciella traditioner.
Önskar dig en bra start på denna vecka!
Kram

Svar: Ja den har varit fin! Såg dina plankor från Paris, så fantastiskt! Hoppas du får en riktigt fin vecka du med! Kram
Emma Barremyr

2013-06-24 @ 09:33:09
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0