Mumsigt kokosbröd

Hej vänner 
 
Det här brödet var så otroligt gott!!!
 
Har ni hört? Ljust bröd, fyllt av fibrer och protein som mättar och ger energi! 
 
Att baka ett bröd har heller aldrig varit lättare - bara att blanda ihop alla ingredienser, köra in i ugnen och låta det gotta till sig, ta ut och servera med ost och en varm kopp choklad 
 
En riktigt fin helgfrukost det!
 
 
Ingredienser:
50 gram smölt kokosolja
5 ägg
1 dl kokosmjöl
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
 
Sesamfrö, linfrö, pumpakänor
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop kokosmjöl, bakpulver och fiberhusk och tillsätt sedan kokosolja. Elvispa äggen fluffigt, tillsätt resten av ingredienserna och vispa sedan till en jämn smet. Häll upp i en bakplåtspappersklädd brödform. Toppa med sesamfrö, linfrö och pumpakärnor. Grädda i mitten av ugnen i ca 25 minuter. 
 
 
 
Det här brödet var perfekt att rosta och så galet gott med några skivor ost på!
 
Ni måste testa!
 
Om det smakar ägg? Inte ett dugg, bara alldeles ljuvligt!
 
Receptet kommer härifrån.
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: fruwidlund

Låter supergott! Det testar jag någon dag :) Kram

Svar: Det får du göra, var riktigt mumsigt :D Kram
Emma Barremyr

2013-03-20 @ 13:40:48
URL: http://fruwidlund.blogg.se/
Postat av: Nicole

Åh låter supergott! Ska nog testa redan ikväll!
Men finns det nånting som man kan ha istället för fiberhusk? :)

Svar: Gör det :D fiberhusk behöver då det är det som får hela brödet att binda ihop :-)
Emma Barremyr

2013-03-20 @ 14:06:56
URL: http://nicolenygren.blogg.se
Postat av: linda

då står mitt bröd i ugnen :)

Svar: Härligt :D hoppas du gillar det!!
Emma Barremyr

2013-03-20 @ 15:49:22
Postat av: Anonym

Hej jag hittar inte fiberhusk nånstans tror du det finns nåt annat som har ungefär samma effekt? (Vetegroddar?)😉tack för en jätteinspirerande blogg!😊

Svar: Fiberhusk finns i glutenfria hyllan. Det är svårt att hitta något att byta ut det mot då det binder mycket vätska!
Emma Barremyr

2013-03-20 @ 17:31:51
Postat av: Emelie

Perfekt! Det här receptet ska jag spara och baka så fort jag vill ha bröd :D

Svar: Gör det! Hoppas att du gillar det :-)
Emma Barremyr

2013-03-20 @ 17:48:55
URL: http://emelieida.spotlife.se
Postat av: Jennifer

Hej Emma!
Jag är ca 165 lång och väger någonstans mellan 90-95 kilo, alldeles för mycket alltså. Mitt främsta mål är att gå ner i vikt i fett, men hur ska jag gå tillväga? Blir helt snurrig av vad man ska äta innan och efter träning, kondition och/eller styrka osv. Jag skulle vilja satsa på träning 2-3 gånger i veckan då jag jobbar mycket.
Kram Jennifer

2013-03-20 @ 18:09:17
Postat av: Sofie

Ungefär hur stor volym är 50 g olja?

Svar: Jag vet faktiskt inte då jag vägde oljan för att få rätt mängd (50 gram smör var det i orginalreceptet)
Emma Barremyr

2013-03-20 @ 18:09:26
Postat av: Louise

Hur gott som helst!! Till och med pojkvännen gillade det (som är skeptiskt till det mesta jag bakar..)! Tack för receptet, kommer bli en given favorit!

Svar: Men vad roligt :-)
Emma Barremyr

2013-03-20 @ 19:25:51
Postat av: Emma

SÅÅ GOTT BLEV DET!

Svar: Vad roligt att du gillade det :D
Emma Barremyr

2013-03-26 @ 12:44:16
Postat av: Josefin

Hej Emma! Vilken fantastisk blogg du har! Älskar att baka & laga mat så här inne hittar jag massor med inspiration. Senast igår lagade jag din kycklingpestopaj (Gudomlig!!). Nu till min fråga, jag har köpt Risentas kokosmjöl, men har förstått att deras mjöl inte riktigt är detsamma som ekoaffärernas. Vet du om det är någon skillnad, och isf vad? :)Kram Josefin

Svar: Hej! Vad roligt att du gillar bloggen :) Vad gäller kokosmjölet brukar jag också köra på ristentas, men det inte hört att det ska vara någon skillnad? får kolla upp det :) Tack för din kommentar!
Emma Barremyr

2013-04-24 @ 10:42:00
Postat av: Anonym

Hej Emma. Nu har jag nyss tryckt i mig en sån här macka, åååå så god den var (har en till som tur är). Min pojkvän och jag är på väg till Trondheim för en liten minisemester och matsäcken är fylld av dina recept. Till lunch ska vi t.ex äta nötplättar med hallonfluff, längtar redan!
Hittade din blogg alldeles innan jag skulle till att städa min garderob för nån dag sen och jag kan säga att den är fortfarande ostädad. Har kollat runt här istället och blivit sjukt inspirerad!!! Längtar till alla goda frukostar jag ska äta, jag älskar frukost.
Ville bara säga tack för att du delar med dig av din kunskap och tar dig tid att knäppa så fina kort och inspirera :)
Ha en fin dag

Svar: Så underbart att göra! Vad glad jag blir, du gjorde hela min dag precis, TACK! Hoppas att ni får en toppensemester och njut av Trondheim! Kram
Emma Barremyr

2013-07-22 @ 09:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0