Pizza med mozarella, parma, roccula och smörstekta kantereller

Hej vänner
 
Det finns nog inget godare än en pizza med en god smält mozzarellaost, riktig parmskinka, roccula och några färska goda tomater. Eller vad säger ni? På den här pizzan lyxade jag dessutom till det med att strö över några nyplockade smörstekta kantareller. Hur gott? Ja testa själva och berätta för mig vad som slår den. Okej? :)
 
(ursäkta den dåliga iphonebilden, men jag gjorde pizzan på jobbet igår och hade inte med kaneran dit såklart)
 
Ingredienser:
3 äggvitor
25 gram phiadelphiaost
1,5 msk fiberhusk
Tomatsås
Mozzarellaost
Parmaskinka
Färska tomater
Roccula
Smörstekta kantareller
Pizzakrydda
 
Vispa äggvitor till ett fluffugt skum. Vispa sedan försiktigt i phiadelphiaosten och sist fiberhusken och bred snabbt ut smeten på en bakplåtspappersklädd plåt. Grädda på 175 grader i cirka tio minuter (brödet ska få färg). Ta ut och häll på tomatsås, ost och pizzakrydda. Hög gradena till 225 och grädda sedan pizzan till osten har smält. Ta ut och toppa med parma, roccula, tomater och kantereller.
 
Har gjort ett liknande recept som du hittar här. Det som skiljer dem åt är botten på pizzan, men de smakar ganska lika.
 
Mozzarella, parma och roccula. Dessa underbara ingredienser i pizzan tar mig tillbaka till vår fantastiska mat- och kärleksresa i Italien. Om man vill äta världens godaste pizzor, äkta färsk pasta och riktigt krämig och god risottto ska man åka till Italien. Jag lovar ni kommer inte bli besvikna :D
 
Har ni varit i Italien? Och vad har ni för favorittopping på pizza?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Jag önskar att jag hade varit i Italien! Skulle väldigt gärna åka dit :) den där kombon lät jättegod, måste jag prova! Annars är mon favorittopping på pizza champinjoner :D

Svar: Åk dit om du får chansen :) Det får du absolut göra! Champinjoner är verkligen också gott :)
Emma Barremyr

2012-07-31 @ 18:38:08
URL: http://gubbsi.blogg.se
Postat av: Madde

Detta var toppen! Tycker inte alls om vanlig pizza längre efter att jag bytte livsstil, känns bara så degigt och växande i munnen. Så nu har jag tom pizza när den andra ska köpa haha. Tog ist drygt 2msk kvarg som jag hade hemma.

Svar: Vad roligt att du gillade den :)
Emma Barremyr

2012-09-28 @ 20:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0