Chokladmuffins med nutellatopping

Hej 
 
Idag har jag bakat chokladmuffins som jag ska bjuda familjen på till efterrätt ikväll. Receptet kommer från Annies fina blogg. Jag har testat flera av hennes recept nu, och de är himlans goda. Kika in på hennes blogg ni med!
 
Chokladmuffins med nutellatopping!
 
 
 
Ingredienser:
1 burk stora vita bönor
1 dl pumpapuré
1/2 dl sötning (jag hade kokossocker)
2 msk kakao
2 msk kokosmjöl
2 äggvitor
1 tsk vaniljpulver
1 tsk bakpulver
 
Sätt ugnen på 175 grader. Stavmixa bönorna till en smet och blanda ihop med övriga ingredienser. Klicka upp i sex muffinsformar och grädda i 15-20 minuter. Ta ut och låt svalna. Servera med nutellatopping och kanske en klick grädde!
 
Nutellatopping: blanda ihop 1 dl para- och cashewsnötsmör (<--klick) med 2 mak kakao, 1 mosad banan, 1 dl kvarg och 2 krm vaniljpulver.
 
 
 
Hoppas att ni får en fin fredagskväll mina vänner 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gjorde nutella igår på hasselnötter som jag mixade till smör, honung kakao och en nypa salt. Det blev mums!
Och jag har faktiskt en nyttig kladdis med nutellasuprise i kylskåpet som väntar på mig just nu...

2012-11-30 @ 16:25:17
Postat av: Linnéa

Jag gjorde nutella igår på hasselnötter som jag mixade till smör, honung kakao och en nypa salt. Det blev mums!
Och jag har faktiskt en nyttig kladdis med nutellasuprise i kylskåpet som väntar på mig just nu...

Svar: Mmmm, det lät smaskens :)
Emma Barremyr

2012-11-30 @ 16:25:54
URL: http://sockerfritt.blogg.se/
Postat av: Ida

Va goda dom såg ut! Mums :) :)

2012-11-30 @ 21:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0