Angående knäckebröden

Hej 
 
Jag fick några frågor angående knäckebröden som jag bakade härom dagen. Först om majsmjöl och maizena är samma sak? Och nej det är det inte. Majsmjöl är gjort på hela torkade majskorn som malts till ett mjöl och det funkar därför bra i t.ex. brödbakning. Maizena däremot består endast av stärkelsen i majskornet och används framför allt som redningsmedel. Ska du baka dessa knäckebröd, ta då majsmjöl och inte maizena :) 
Jag fick också en fråga om det funkar bra att ta t.ex. dinkelmjöl istället för majsmjöl? Och ja, det funkar utmärkt. Men då försvinner nog popcornsmaken eftersom jag antar att den kommer från majsmjölet. Hehe!
 
Så nu vet ni det!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0