Äntligen gröt

God morgon 
 
Vi har vaknat upp till en fantastiskt fin höstdag! Underbara höstdagar, bästa träningstiden... Jag är så sjukt sugen på att träna löpning eller något annat roligt utomhus, men mitt knä är fortfarande helt paj och jag väntar nu på tid hos sjukgymnasten. Jag är jätterädd att det ska vara en meniskskada då det "låser" eller hakar upp sig samt smärtar när jag har benet böjt. Den enda träning och motion jag kan ägna mig åt nu är styrketräning och den har jag taggat ner lite med för tillfället. Kör lite fler reps och lättare vikter för att få lite variation. Har inget riktigt mål just nu så det får duga så länge!
 
Lördagsfrukost
 


Dagens frukost bestod av ungsbakad chokladbollsgröt med banan och jordnötssås toppat med kiwi, kokos och kakaonibs. Recept på chokladbollsgröten hittar du här (<--klick).
 
Banan- och jordnötssås: mosa en halv banan och blanda ihop med 2 msk kvarg/kesella, 2 tsk jordnötssmör och 1 tsk kakao.
 
 
 
Gottgott! Jag har verkligen längtat efter gröt när jag varit borta så den här frukosten satt inte alls fel. Grötmänniska som jag är :D hehe.
 
Idag är dagens planer ett träningspass såklart. Mage och rygg står på schemat! Fika med Ida, plugg och senare grillkväll med familjen! Känner på mig att det kommer bli en riktigt bra lördag :D
 
Kram / Emma.
 

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Härlig frukost, chokladbollsgröt är ju en perfekt start på dagen (gör själv inte i ugnen dock). Usch, hatar när skador stoppar träningen när man inget annat vill än att träna!

Svar: Ja, och så himla gott! Mums :D Ja det är jättetråkigt, hoppas att det inte är något allvarligt och att det går över snart :)
Emma Barremyr

2012-09-15 @ 11:59:10
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Sonja

Vad tråkigt med ett dumt knä! Vad har du gjort???
Supersmarrig frukost iaf! :)

Svar: Ja, jättetråkigt! Jag fick ont när vi vandrade och har fortfarande inte blivit bra så ska kolla upp vad det är som är fel. Jag frukosten var riktigt god :)
Emma Barremyr

2012-09-15 @ 19:41:52
URL: http://motionwellness.blogspot.se
Postat av: Emelie

Såg riktigt smaskens ut! :]

Svar: Tack :)
Emma Barremyr

2012-09-16 @ 09:14:18
URL: http://emisplace.shapemeup.se
Postat av: viktoria

åh emma ja håller alla tummar å tår som jag har för att det inte är något allvarligt med ditt knä ! Ps Mowsi hälsar

Svar: Tack vännen! Har fått tid hos sjukgymnasten när jag kommer hem från Stockholm så det återstår att se :) Hälsa Mowsi ;)
Emma Barremyr

2012-09-16 @ 10:24:18
URL: http://sojung.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0