Kokoschiaplättar

Hej vänner 
 
Kikar in en snabbis för att önska er en fin Valborgskväll. Ska ni hitta på något kul?
 
Själv ska jag alldeles snart hoppa på tåget upp till Torsby tillsammans med lillasyster Lina för en kväll med våra fina tjejkompisar. På schemat står utgång, men inte för min del. Jag joinar grillkvällen och tjejmyset, men skippar alkoholen och dansgolvet denna gång. Det viktigaste för mig är att få vara med mina vänner. Jag har ingen som helst lust att varken dricka eller gå ut, och då gör jag inte det, men kul kommer det bli iallafall :)
 
Till lunch åt jag och Pelle kokoschiaplättar - ett sånt där hittepå som bara dök upp i huvudet och som jag ville impulstesta! Mmmm, så gott det blev tillsammans med blåbärsfluff. En mild smak av kokos och en härlig vanilj- och blåbärssmak från fluffet!
 
Smaskens!
 
Detta mina vänner måste ni prova!
 
 
 
Ingredienser (1 person):
2 msk chiafrön
1/2 dl kokosmjölk
1/2 dl kvarg/ turkisk yoghurt
1/4 dl vatten
1 ägg
1 äggvita
En liten nypa salt
 
Mixa ihop kokosmjölk, vatten och kvarg till en slät sås oh blanda ihop med chiafrön. Låt stå och svälla en stund och blanda sedan ihop med ägg, äggvita och pyttelite salt. Stek små plättar på låg värme några minuter på varje sida (vänd inte för tidigt, då blir det pannkaka av allt).
 
Gudomligt gott tillsammans med blåbärsfluff ♥
 
Recept på blåbärsfluff hittar du här <-- (klick).
 
 
 
Ha en fin Valborgskväll nu 
 
Massa kramar till er / Emma.

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Låter som en härlig kväll med grill och mys! Bra tips med chiafrön i plättarna, kan tänka mig att plättarna får en lite mjukare konsistens av det!

Svar: Ja det ska bli mysigt :) Mmm, plättarna blev väldigt mjuka och goda - du får testa! :)
Emma Barremyr

2013-04-30 @ 16:52:54
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: julia

Du skrev förut att det inte får gå för lång tid mellan måltiderna. Min kost är riktigt strikt och jag tränar 6 gånger i veckan men känner att resultaten inte kommer längre så undrar om det beror på det. Har ont om tid på morgonen innan jag ska till skolan så kan inte ändra min frukost tid.

Frukost: 06,30
lunch: 11,00/11,30
mellanmål: 15:40
kvällsmat: 17.30

så ser min mat dag ut ungefär undrar om du har något tips om hur jag kan ändra den. Lunchen är lagd den tiden på skolan så går inte att ändra den tiden.

Skulle vara jättesnällt, din blogg är så bra!!!
kram

Svar: Det ser ut som om du äter väldigt lite! Sen vet jag inte hur träningen ser ut, men den är också viktig och måste varieras för att ge resultat. Vill du ha hjälp med kostupplägg och PT online får du gärna höra av dig till min mail [email protected] :)
Emma Barremyr

2013-04-30 @ 22:23:20
Postat av: Ellinor

Mums! Dessa skall jag prova nästa gång det vankas pannkakor här hemma.
Hoppas att du hade en fin Valborg och att en härlig första maj nu väntar.
Kram

Svar: Hoppas du gillar dem :D Min Valborg var jättemysig, hoppas din var likaså! Kram till dig
Emma Barremyr

2013-05-01 @ 09:52:52
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0