Torsdag och chokladbollsröra

God morgon 
 
Här har vi börjat dagen att att springa i tvättstugan och samtidigt ha en mysfrukost framför tv:n. Jag gjorde mig en chokladbollsröra med jordnötsfrosting ♥ Har ni inte testat denna underbara röra måste ni göra det!
 
Alltså helt ärligt skulle jag aldrig klara mig utan keso, jordnötssmör, kakao (den råa varianten) och banan. Man kan göra så mycket gott med det och med banan inblandat blir det sådär lagom sött och gott! Jag ÄLSKAR det!
 
 
Vi kör receptet i repris tycker jag!
 
Ingredienser:
1,5 dl keso
2/3 dl havregryn
2 msk kokosflingor (uteslöt kokosen idag!)
1 msk kakao
1 krm vaniljpulver
1 stor banan
1 msk jordnötssmör
 
Häll keso, havregryn, kokosflingor, kakao, vaniljpulver och halva bananen i en bunke. Stavmixa ihop alla ingredienser till eN härlig smet. Häll upp på ett fat. Mosa resterande av bananen och blanda ihop med jordnötssmör. Toppa röran med jordnötssåsen och ev bär eller något annat gott. Jag hade på lite hallon och strödde över kakaonibs och kokoschips. MUMS!!!
 
Det som är så underbart med denna lilla rätt är att den passar lika bra som mellis, fika, kvällsmål eller till efterrätt som till frukost. Vill du bara ha ett litet mellis? Ja halvera receptet då :) 
 
 
Morgonnjutning till max ♥
 
Nu ska jag fortsätta dagen med att åka till nJoy och jobba lite. Efter lunch blir det ett möte på Drivhuset och sen åker jag upp till Torsby igen! Ja igen :) Det är mycket pendlande just nu, men jag ska fira mormor som fyller 73 ikväll och imorgon fyller ju jag år och ska bli firad av släkten och för att alla nära och kära ska kunna vara med är det enklast att bli firad där uppe!
 
Men nog med det :) Senare kommer sista delen av min resa genom ätstörningen upp!
 
Önskar er en fin torsdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: R

Vad menas med den råa varianten på kakao? :)

Svar: Den råa varianten på kakao är den som inte är värmebehandlad utan endast består av malda kakaobönor till ett pulver :)
Emma Barremyr

2013-01-17 @ 12:25:03
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Lät som en galet god frulle! Härliga bilder :)

2013-01-17 @ 12:27:09
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: P

Aaaaamazing! :D
har gjort den här nu! o smakar hur gott som helst!
använde vanlig kakao! Ville bara testa o smaka! Hur lätt som helst! Har testat två olika av dina "Fika" Stuff och hur gott som helst! ÄR SÅ GLAD att jag hittade bloggen o nu kan jag vara hur nyttig som helst utan att tänka på vad jag kastar i mig! ;D TACK!

Btw.. Kan du tipsa om fet mat som ger huden lyster eller förbättrar huden och får den mer elastisk! Äter massa omega 3-6 grejer plus tabletter som innehåller fiskolja och D vitamin men huden är fortfarande torr! :S

Tack på förhand!
Love ur blogg!!
Tack!

Svar: Tack, vad roligt att höra! Kul att du hittade hit och hoppas att du fortsätter trivas här :) Har ingen riktig koll på sambandet mellan fet mat och huden. Jag skulle dock rekommendera dig att äta riktig fisk med omega tre istället för tabletter :) Mat är alltid bättre än kosttillskott :)
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 13:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0