Hej mina nya godsaker

Hej 
 
Mitt senaste paket från Råvarubutiken innehöll flera nyheter som jag nu hunnit testa och som fått flytta in på topplistan av godsaker!
 
 
Babobabpulver <-- (klick)
 
"Baobabträdet, eller apträdet som det också kallas, liknar inget annat träd - och det ena baobabträdet liknar inte heller det andra! Baobabträdets frukter har torkats skonsamt och malts till ett välsmakande pulver som förgyller både bakverk och smoothies. Frukten är späckad med vitaminer, fibrer och mineraler. Den är också otroligt rik på antioxidanter, värdena är högre än hos både acai, blåbär, gojibär och granatäpplen! Baobabfrukten används mot matsmältningsproblem och IBS-relaterade besvär, och frukten har även en stabiliserande effekt på insulinnivåerna i kroppen. Dessutom är baobab en mycket god källa till både kalcium och järn"
 
Källa: Råvarubutiken
 
Vad jag tycker om det?
 
Det är ett superpulver, vilket jag såklart gillar! Det har ett högt näringsvärde och ska dessutom vara bra vid IBS-relaterade symtom. Jag pimpar numera mina smoothies med baobab för att göra dem ännu mer sprängfyllda mer näring, samt för IBS:ens skull. Själva smaken på pulvret känner jag inte då jag inte tycker att det smakar speciellt mycket.
 
Har ni testat?
 
 
 
Åååh, mina nya kärlek - på det mesta! Ett underbart krämigt sesamsmör som funkar till mycket! Jag har hunnit med den som topping på gröt, på kladdkakemuffins, i smoothie, på riskaka, på pannkakor och till kesokvarg. Mums säger jag bara! Jordnötssmöret har fått en konkurrent!
 
Består av tre ingredienser: sesamfrön, kokossocker och vanilj
 
 
Get raw lakrits <-- (klick) och get raw choklad <-- (klick)
 
Gillar ni rawfoodbars?
 
Det gör jag och jag kan aldrig få nog av dem. Lakritsbiten är ju för underbar och likaså chokladen. Ja, choklad och lakrits, mina svagheter i två råa bars baserad på nötter, torkad frukt och superpulver. De är perfekta att ha redo i väskan när suget eller hungern sätter in vid mellanmålsdags! Funderar på ett storpack av lakritsbiten nästa gång :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Mari

åh. Massa underbara grejer :)

Svar: Mmmm, älskar allt från råvarubutiken :D
Emma Barremyr

2013-07-02 @ 18:57:23
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Kajsa

Har du provat rawtella crunch därifrån? Det är min storfavorit, inget kommer i närheten! MUMSMUMSMUMS!!!

Svar: Nej har faktiskt inte gjort det! Får ta med en sån i nästa beställning :) tack för tipset!
Emma Barremyr

2013-07-02 @ 22:33:31
Postat av: Diman Dilir

älskar din blogg! kollat igenom hela arkivet! <3

Svar: Vad glad jag blir, kul att höra :)
Emma Barremyr

2013-07-03 @ 00:33:10
URL: http://dimandilir.forme.se
Postat av: Mari

Sv. :) något du tycker man MÅSTE ha därifrån?? =)

Svar: Ååh, finns så mycket! Men kokosnötsmoussen är ett MÅSTE!!! Sen alla former av nötsmör, rawtella osv... Mmmmm! Och här --> http://emmabarremyr.blogg.se/2013/january/superfood-fran-ravarubutiken.html gjorde jag en liten lista av saker! Älskar den butiken!!! hihi
Emma Barremyr

2013-07-03 @ 08:15:28
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Oj oj, det verkar finnas massa underbara saker )=) hur tusan ska jag kunna välja ?? haha =)

Svar: Haha, ja jag har samma problem :)
Emma Barremyr

2013-07-03 @ 21:31:08
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

sv =) Får ta lite saker i taget =)

2013-07-03 @ 21:34:02
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0