Matdagbok söndag

Hej vänner 
 
Dålig uppdatering i helgen, jag vet. Men så kanske det kommer få vara i fortsättningen då jag kommer att jobba en hel del helger framöver och jag inte riktigt känner att jag hinner med bloggen då. Men på veckorna kommer det rulla på som vanligt - med frukost, träning, recept och annat smått och gott!
 
Idag har jag jobbat sedan tio i morse.. gör ett 25-timmarspass och går inte av förrän elva imorgon förmiddag och då är det direkt till Karlstad för att beta av två PT-kunder i gymmet som gäller! 
 
Började denna söndag med ett tidigt distanspass på löpbandet i morse. 90 minuter - helt ensam i gymmet och en intressant tv-program på tv:n. Fantastisk egentid tidigt på morgonen - jag älskar det! Låg puls hela passet igenom (snittade 68% av max HF) och minuterna bara swishade förbi. Hemma igen blev det frukost med pojkvännen innan det blev dags att åka på jobb!
 
Eftersom ni önskade att jag återupptog "matdagboken" igen kommer här en sammanfattning av dagens matintag!
 
 
06.15 PWO i form av en smoothie gjord på banan, blåbär, ägg, mjölk, boveteflingor och kokossmör
9.00 Frukost - overnight oats med chokladfluff, hallon och jordnöts- och kokossmör och ingefärste
11.00 Chokladmuffin med kesokvarg
13.00 Lunch - köttfärssås och wokgrönsaker
15.00 En bit raw chokladkaka med hallon och citronte
17.00 En riskaka med mosad banan och jordnötssmör
18.00 Middag - mammas laxgratäng med saffransquinoa tricolore och sallad
20.00 Kesokvarg med honungsmelon, kiwi och kokos + två nötbollar med chokladsmak
 
 
Som ni ser så blir det några måltider med alla mina "mellanmål". Jag försöker alltid äta såhär ofta för att undvika att bli hungrig och för att hålla blodsockret och humöret på en stadig nivå. Energi hela dagen är det som gäller!
 
 
Idag blir det en tidig kväll här på jobbet! Jag är trött i ögonen redan :-) Hehe - är man uppe tidigt på morgnarna blir kvällarna lidande - men inte mig emot, jag går hellre och lägger mig tidigt och går upp tidigt än tvärt om. Det mår jag bäst av!
 
Hoppas att ni haft en fin helg mina vänner 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Emilia Forsberg

Heej :)

Kan inte du testa hitta på nåt bra recept på hur man gör nyttiga "pizzabullar". Jag tkr det borde gå men är himla dålig på att baka och fixa själv, haha!

Svar: Hej :-) Ska se vad jag kan hitta på! Sparar ner din kommentar så ska jag föröka fixa det när jag får tid :-)
Emma Barremyr

2013-02-17 @ 23:22:37
URL: http://kristenblondin.blogg.se/
Postat av: :D

Du skalar aldrig när du äter kiwi- äter du det eller spottar ut? :P

2013-02-18 @ 08:38:33
Postat av: Sofie

Har du något recept på den där laxgratängen? Ser god ut :)

Svar: Ska höra med mamsen om jag kan få det :-)
Emma Barremyr

2013-02-18 @ 18:21:53
Postat av: T

Hur lägger du upp dina distanspass när du orkar 90 min?

Svar: Jag håller en låg puls hela passet igenom - ligger någonstans mellan 65-75 % av max HF :)
Emma Barremyr

2013-02-18 @ 19:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0