Morotsgröt med blåbärsfluff

God morgon 
 
Jag fick en avbokning första timmen idag så det blev en liten sovmorgon fram till halv sju såhär mitt i veckan! Skönt med en hel timmes extra sömn inför en lång arbetsdag. Ska dessutom åka upp till Torsby ikväll för jobb som personlig assistent. Skulle jobbat 24-timmarspass torsdag till fredag, men jag tog på mig en extra natt så jag kommer jobba från klockan 21.00 ikväll till kl 10.00 på fredag förmiddag. 37-timmarspass (ja det är så inom vården ibland) var länge sen och känns lite småtufft. Men det är tur att jag har sovande natt och är ledig hela helgen sen!
 
Till frukost idag blev det en tallrik morotgröt med blåbärs- och vaniljfluff. Helt underbart tillsammans!
 
 
 
 
Nu - den dagliga promenaden till gymmet för att möta både PT- och massagekunder! Kul med lite variation :D
 
Önskar er en fin onsdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: kajsa

Hej!Jag har köpt aubergine som jag ska göra något med idag, har du något tips? (tål ej nötter) gillar verkligen din mat! kram

Svar: Använd det i t.ex. en lasange, riv ner i gröt, grilla eller stek i olja med salt - supergott tillbehör till t.ex. kyckling, fisk, kött :D kram
Emma Barremyr

2013-05-08 @ 08:21:26
Postat av: Sally

Kajsa: skär den på mitten, blanda tomatsås, keso och rivna morötter och kryddor. Skär ett rutmönster i auberginen (inte hela vägen ner. Ringla lite olja och lägg på fyllningen. Smula över feta och gratinera i ugnen. MUMS!!

Svar: Det lät ju fantastiskt! Måste jag prova någon gång :D
Emma Barremyr

2013-05-08 @ 09:58:43
URL: http://Skippanudlarna.com
Postat av: Hanna

Hej Emma! Tack för en inspirerande blogg!! Kan inte du skriva ett inlägg om bra övningar för att träna lår å rumpa??
Kram Hanna

Svar: Ska se om jag kan få till et sånt inlägg :) Tränar det en hel del själv, så kan lägga upp ett pass framöver! Kram
Emma Barremyr

2013-05-08 @ 12:01:06
URL: http://kanelsnackan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0